Presentació de la campanya #ElFuturoQueCompras a Benetússer

Declaració de la Presidenta Donya Beni García Martín

Comerç tradicional sustituit per una franquícia
Comerç tradicional sustituit per una franquícia
Puntua del 1 a 5 estrellas

Introducció

Estimats clients, comerciants i associats:

Us presentem la nova campanya de promoció del comerç associat de la Comunitat Valenciana, que hui arriba a Benetússer de la mà de la Associació de Comerciants Benetússer. Campanya impulsada per la Confederació de Comerç d’Alacant, Castelló i València – CONFECOMERÇ Comunitat Valenciana i que té per lema “XICOTET COMERÇ. EL FUTUR QUE COMPRES”.

Aquests últims mesos hem viscut una situació sense precedents. Hem vist com serien els nostres carrers buits… uns carrers sense vida. Com seria una ciutat dormitori, sense comerços a peu de carrer, sense gent passejant…
Hem viscut moments d’incertesa, sí, però també situacions que ens han posat a prova i que han permés traure a la llum el millor de cadascun, a vegades amb xicotets gestos, dels nostres veïns, dels comerciants… accions que han posat en relleu la grandesa de l’ésser humà.

Hem vist a comerciants portant la compra a les persones més vulnerables una vegada finalitzada la seua jornada, posant cuidat a extremar les mesures de seguretat i higiene, posant manyaga i acurant-se en cada detall perquè ens coneixen i saben el que ens agrada…

Reflexions

I això ens ha portat a una reflexió: quin futur ens espera? I sobretot, quin futur volem?

Amb aquesta campanya, “EL FUTUR QUE COMPRES”, volem compartir aquesta reflexió amb els ciutadans. Que es pregunten, com hem fet nosaltres, quant val el seu futur. Quant val el disposar dels millors serveis prop de casa. Quant costa mantindre la nostra cultura i tradicions. Quin preu li posem a la preservació del nostre territori. Quant pagarien per tot això que donem per fet però que pot ser que un dia no tinguem.

Cada acte, cada gest, cada actitud, cada decisió, per mínima que siga, afecta i repercuteix en l’esdevenir de la nostra localitat.

La vida que volem

La campanya #ElFuturoQueCompras és una proposta de valor més que una campanya publicitària. Una oportunitat per a plantejar-nos quina vida volem portar:

  • Una en la qual apostem per una manera de comprar saludable, que pose en primer terme a les persones, que no impacte en el medi ambient ni genere petjada de carboni, que compartisca valors socials, i en la qual coure especial protagonisme la qualitat, per damunt de la quantitat, que aposte per la proximitat i no per l’anonimat?
  • O una basada en compres que afavorisquen a “comptes llunyans”, que no repercutisquen ni impacten directament en el bé comú, que generen cues i aglomeracions, i que no atenguen una necessitat sinó més aviat a accions que fomenten l’usar i tirar?
  • És en aquest punt d’inflexió, fruit de l’impacte del coronavirus, quan podem plantejar-nos aquesta reflexió i pensar a anar més enllà, a avançar cap a una realitat millor per a tots.
  • En aquesta línia, m’agradaria compartir amb vosaltres un missatge dins de la campanya que resumeix a la perfecció tot això que estic dient:
  • “Sí, el futur es compra, encara que ningú puga posar-li preu. Perquè cadascuna de les teues compres construeix el demà que tindrem.
  • Si ho fas en el xicotet comerç, aqueix futur serà més just i equitatiu, la riquesa es quedarà ací, a Benetússer, i no en comptes llunyans. Les persones i la salut estaran per davant i la nostra manera de viure serà més sostenible”.

#ElFuturoQueCompras

Per donar-vos alguna pinzellada més sobre la campanya, #ElFuturoQueCompras, per cert, hastag de la campanya, juga en el seu eix central amb un element gràfic que associem directament al preu de les coses: l’etiqueta. En ella, hem col·locat no una quantitat sinó un “Ací hi ha futur”, perquè amb cada acció de compra estem decidint sobre el demà que volem.

La campanya arranca hui i es prolongarà al llarg dels pròxims mesos fins a desembre, coincidint amb el període de Nadal, amb diferents fites que us anirem donant a conéixer més endavant.

Sobre l’acció que ara posem en marxa, comentar-vos també que posa el focus en les coses que són veritablement importants per a nosaltres, com el lloc on vivim, el nostre entorn, la nostra salut, la nostra riquesa local.

En aquest sentit, hem plasmat valors i qualitats essencials del xicotet comerç de Benetússer, on hi ha una estimació d’unes 600 comerços, petites empreses i autònoms que generen més del 80% de l’ocupació i volum de negoci del nostre municipi i la contribució del qual a través dels seus impostos afavoreixen l’impuls de serveis que potencien el benestar dels ciutadans.

I és que, com sempre diem, el comerç de proximitat, en estar a peu de carrer, és un sector no sols estratègic a nivell econòmic sinó també el que vela i es preocupa cada dia per la cura del nostre entorn, per la il·luminació dels carrers, per la seguretat, en definitiva, el que està pendent del benestar dels nostres veïns.

Reconeixereu la campanya en els diferents suports que hem desenvolupat:

  • Vinils: d’aparador, de sòl… aquests últims amb una doble funció: marcar la distància de seguretat interpersonal i donar-nos què pensar.
  • Bosses de paper, amb la picada d’ullet “Ací cap un futur millor”.
  • Accions en xarxes socials.
  • Un vídeo especialment dissenyat per a la iniciativa.

Qué volem?

Des de la Associació de Comerciants Benetússer, volem que la gent veja el caràcter essencial del xicotet comerç. Un sector que ha estat en plena pandèmia donant-lo tot malgrat ser un dels quals més ha patit les conseqüències del Covid-19. I un sector que ara afronta la seua reactivació per a continuar sent una de les principals fonts de riquesa del municipi. Per tant, un pilar fonamental en el camí cap a la recuperació.

Volem – per anar resumint-, posar en valor la labor que realitza el comerç local, que fomenta la proximitat i proximitat, que busca sempre com ajudar al ciutadà, que crega comunitat, que exerceix una funció social, que fa costat als seus clients en els moments més crítics, com el que hem passat, acostant-los la cistella de la compra, atenent per whassap, telèfon o xarxes socials les peticions dels seus veïns…

Com deia al principi, aquesta és una campanya de caràcter autonòmic, per la qual cosa participen federacions i associacions territorials i sectorials de tota la Comunitat Valenciana, però té un important desenvolupament a nivell local per la seua estreta col·laboració en aquesta iniciativa. Per descomptat, animar també a tothom a compartir el vídeo de la campanya i altres continguts que estaran disponibles en les xarxes socials.

Més informació

Vicente Navalón Pardo
Acerca de Vicente Navalón Pardo 758 Articles
Per tradició familiar fuster, per voluntat propia llibrer, per vocació informàtic. Actualment treballe a l'Associació de Comerciants de Benetússer com administratiu e informàtic. Intente tirar una maneta als comerços que tenen interès en digitalizar-se. A més duc un blog dedicat a l'Advaita, no dualitat i temes semblants.

Be the first to comment

Leave a Reply

Tu dirección de correo no será publicada.


*