I llavors ens va caure el “Black Friday”.

Cartell "black friday"
Cartell "black friday"

Indice de contenidos / Index de continguts

5/5 - (1 voto)

El “Black Friday” és un gegantesc muntatge del sector del gran consum per a col·locar-nos els seus estocs a costa, entre altres coses, del medi ambient

Estavem ocupats…

Estàvem intentant traslladar a la societat la necessitat que entre tots practiquem un consum més responsable, un consum basat en atendre les necessitats reals i no caure en la compra compulsiva, en el “compre després existisc”.

Portàvem un temps alertant sobre l’impacte ambiental que genera l’espectacular increment de la denominada “moda fem”, per la baixa qualitat dels teixits i la confecció, la qual cosa els converteix en un model d’obsolescència programada en el qual la roba no dura en l’armari més enllà d’una temporada.

Caminàvem acumulant informació sobre l’espectacular i inquietant augment dels e-residus o fem tecnològic per explicar-los als joves que mai podrien estar a l’última perquè el que els fabricants els ofereixen com a novetat és en realitat la seua penúltima creació; de manera que el que acaben de comprar està obsolet abans que eixir de la botiga fent salts, després d’haver passat una nit dormint a la porta.

En aquestes estàvem quan va i ens cau damunt aquesta bogeria del “Black Friday”. Aquesta mesquina varietat del tir al colomí amb la qual les marques s’han tret de la mànega un nou període de veda per a donar caça a un col·lectiu de compradors, narcotitzats per l’hiperconsumisme; que no aconsegueix entendre que això és, a més d’insostenible, immoral.

Un muntatge del comerç de gran consum

El “Black Friday” és un gegantesc muntatge del sector del gran consum per a col·locar-nos els seus estocs a costa, entre altres coses, del medi ambient. Perquè el tsunami de residus serà tan espectacular que col·lapsarà els sistemes de recollida selectiva, perquè l’augment d’emissions contaminants (les empreses de missatgeria que despatxen les comandes d’internet no donaran proveïment) agreujarà encara més els índexs de contaminació atmosfèrica i el reescalfament de l’atmosfera.

Estar alerta

Per tot això les organitzacions de consumidors, del xicotet comerç, els grups ecologistes i els sindicats (els treballs fem d’unes hores: aquesta és una altra) alerten sobre la necessitat d’acabar amb aquest tipus de jornades en les quals es fomenta el malbaratament com a manera de vida, alguna cosa que ens dóna una espenta cap endarrere en l’intent de promoure un consum més raonat i responsable.

Vicente Navalón Pardo
Acerca de Vicente Navalón Pardo 758 Articles
Per tradició familiar fuster, per voluntat propia llibrer, per vocació informàtic. Actualment treballe a l'Associació de Comerciants de Benetússer com administratiu e informàtic. Intente tirar una maneta als comerços que tenen interès en digitalizar-se. A més duc un blog dedicat a l'Advaita, no dualitat i temes semblants.

Be the first to comment

Leave a Reply

Tu dirección de correo no será publicada.


*