Indice de contenidos / Index de continguts
Introducció
En l’actualitat, molts comerços i empreses no són conscients de la necessitat i importància d’estar present en Internet.
Molts directius d’aquests comerços i empreses pensen que no té sentit ni benefici invertir en Màrqueting Digital, o simplement que és una pèrdua de temps tindre a un grup d’experts gestionant aquesta activitat, però s’equivoquen i molt.
Aquesta visió dels líders d’empreses pot estar basada en el desconeixement dels beneficis que Internet pot aportar a les seues organitzacions.
És tan simple com dir “si no estàs en Internet, no existeixes” i t’explicaré per què.
Presència digital unit a estratègia de Màrqueting
És molt important considerar que per a tindre una bona presència online cal comptar amb una bona estratègia de Màrqueting. Totes dues coses van de la mà.
Per tant, presència digital no sols és sinònim de disposar simplement d’una pàgina web ben dissenyada i actualitzada, es necessita moltes altres estratègies per a portar a l’empresa als primers resultats de Google.
Hem d’optar pel SEO, xarxes socials, campanyes de SEM… Tot això ajudarà al fet que la nostra empresa tinga més benefici i gaudi d’una existència digital d’èxit.
Per això pose l’accent que no és tan fàcil com podem pensar, es necessita temps i sobretot coneixement sobre el tema.
El que vol dir que no és impossible, ja que podem trobar en la xarxa milions de post, cursos presencials, online… i fins i tot podem contractar a gent experimentada perquè s’encarregue d’això.
¿Per què és tan important tindre presència en Internet?
Podria enumerar diverses raons explicant la importància que té estar en la xarxa pel fet que el món de Internet està en constant creixement i sobretot en constant actualització.
Augmenta les vendes dels teus productes o serveis
Pot ser que sone al típic, però és capaç de doblar la facturació dels teus beneficis, si sabem aprofitar les estratègies digitals. Els mitjans digitals són més econòmics que els mitjans coneguts com a tradicionals (televisió, ràdio, premsa…).
Per exemple, gràcies als e-commerce el client pot trobar qualsevol botiga online “oberta” les 24 hores i realitzar una compra en segons.
Crea una imatge favorable de marca
Hui dia, les xarxes socials són la imatge de qualsevol empresa. Cal tindre molta cura amb això, ja que una mala gestió d’elles pot provocar rebuig per part dels usuaris.
Necessitem persones capaces d’optimitzar les Xarxes socials de la millor forma possible. A aquestes persones se’ls coneix com Community Manager (Administradors de la Comunitat). Pot semblar una tasca simple però no tothom està capacitat per a portar aquest tipus de coses.
Gràcies a les Xarxes Socials podem proporcionar una comunicació directa i personalitzada, obtindre una resposta immediata del client i reforçar i aconseguir “engagament”(1).
Òbviament, el desavantatge és que es necessita temps i paciència per a gestionar-les.
Les Xarxes Socials són el boca a boca 2.0 de l’actualitat.
Augmenta la visibilitat del teu negoci
A través d’Internet pots tindre un major abast geogràfic d’una manera molt més rendible, és a dir, pots atraure nous clients potencials d’altres ciutats, països… el que ajuda a generar major trànsit a la web.
Ofereix informació addicional sobre el client
A part d’oferir informació addicional sobre el consumidor, també podem avançar-nos al que vol el client, és una dels avantatges que Internet ofereix.
Fidelització de clients
Finalment, cal esmentar que estar en la xarxa et presenta la possibilitat de fidelitzar clients.
Si busques tindre presència en Internet i vols formar-te sobre aquest món, no deixes de contactar a l’Associació de Comerciants Benetússer on et podrem asesorar sobre aquestes qüestions.
NOTES:
(1)És la capacidad d’un producte (una marca, un blog, una aplicació) de crear relacions sólides y duraderes amb els seus usuaris generant eixe compromís que s’estableix entre la marca i els consumidors
Be the first to comment