Indice de contenidos / Index de continguts
El SEO local (Search Engine Optimization que es tradueix com ‘Optimització per a motors de cerca’) és l’art d’aconseguir que el nostre negoci aparega naturalment junt als resultats orgànics a Google quan els usuaris cerquen un negoci o servei des de la ciutat en la que els ofereixen
Quan fem una cerca en Google, no només apareixen les webs més rellevants pels termes buscats, sinó que apareixen imatges, vídeos i en el cas de les cerques locals, es mostren resultats a través del servei de Google Maps.
Amb l’arribada de Google Pidgeon (és l’algoritme de posicionament web orientat a negocis locals llançat als Estats Units el 24 de Juliol de 2014), van canviar dràsticament els resultats locals del cercador. Ara el posicionament web local és molt important.
Si tens un negoci amb una adreça física, aconseguir que aparega de manera natural al costat dels resultats orgànics en Google és fonamental. Com aconseguir-ho? Amb Google My Business.
Què és Google My Business?
Google My Business és una de les eines fonamentals per a impulsar la presència de la teua empresa en Internet i, si ho optimitzem bé, destacar sobre la nostra competència.
Aquest és un servei online per a la gestió de negocis locals, que s’utilitza per a aprofitar tot el potencial que ens ofereix Google. Google My Business és una eina que afavoreix al posicionament local i que ha substituït les pàgines d’empresa de Google+ i Google Places.
Per al SEO Local, no val amb tindre una pàgina web ben optimitzada. És essencial complementar la web amb Google My Business, que ens atorgarà una identitat pública i una presència geolocalitzada en Google.
Avantatges de Google My Business
La visibilitat d’un negoci en internet és molt important, per això necessitem que tota la informació estiga disponible d’una forma clara i fàcil d’entendre per als nostres clients.
Aquests són els 5 beneficis principals de Google My Business per al nostre negoci:
- Crear un compte de Google My Business t’ajudarà a incrementar la teua visibilitat i a destacar sobre altres apareixent en el cercador i en Google Maps en forma de fitxa.
- Actualitzar d’una forma fàcil i des d’un mateix lloc tota la informació del teu negoci per a les cerques en Google, en Google+ i Google Maps.
- Estar en contacte amb els clients responent als seus dubtes i ressenyes d’una forma ràpida i actualitzada.
- Afegir fotos i vídeos a la teua fitxa per a mostrar d’una forma visual el teu negoci i que els clients puguen veure’l.
- Adaptar la teua visibilitat a les cerques realitzades amb dispositius mòbils.
Google My Business permet també crear un tour virtual pel teu perquè els usuaris tinguen la sensació d’estar en el propi local i fer-se a la idea de com és.
Es pot combinar l’ús d’aquesta eina amb altres serveis de Google com Youtube, Adwords i Google Analytics.
Com registrar-se en Google My Business?
Per a començar, necessitarem tindre un compte de Gmail o un compte d’email vinculada a Google.
A continuació, el primer que hem de fer és buscar el nostre negoci, perquè Google Maps va cobrir la seua base de dades amb informació de directoris locals i pot ser que ja estiguem donats d’alta. Si és així, haurem d’editar la informació que es mostra per a completar-la i optimitzar-la.
En el cas que no estiga donat d’alta, sol·licitarem la creació de la nostra nova pàgina seguint les següents recomanacions:
- Tria bé entre una de les tres categories que es mostren (Aparador, Àrea de servei, Marca). La selecció de la categoria influirà en com Google tracte el nostre negoci i la forma en la qual considerarà si ha d’aparéixer o no en els resultats de cerca.
- Completa la fitxa d’empresa al 100% amb la informació correcta.
- Utilitza una direcció correcta i precisa per a descriure la ubicació de l’empresa.
- Categories: Podrem triar fins a 10 categories relacionades amb el nostre negoci. Es recomana utilitzar les mínimes possibles. Aquestes han de ser específiques i representar l’activitat empresarial principal.
- Verifica el teu negoci quan rebes el número PIN. Quan acabes de completar la fitxa, Google t’enviarà una carta per a verificar que realment el teu negoci està en l’adreça que has indicat. El teu negoci apareixerà sense verificar en Google + fins que introduïsques el codi PIN.
- No oblides consultar les estadístiques que et proporciona la pròpia eina. A més, podràs veure les dades de Google Analytics sobre el teu lloc web des del Panell de control de Google My Business.
En conclusió
Google My Business, és una excel·lent plataforma, a més gratuïta, que ens ajuda a posicionar i donar visibilitat al nostre negoci, utilitzant totes les eines que Google ens ofereix, des d’un mateix lloc.
No t’ho penses, utilitzar Google My Business no és una opció, és imprescindible per a qualsevol empresa que vulga digitalitzar-se i estar en contacte en tot moment amb clients potencials i els seus propis clients.
Si fas una bona faena de SEO local, pots aconseguir eixir el primer per a les cerques relacionades amb el teu negoci a la teua ciutat. T’imagines? Així que si tens un negoci local, ¡no oblides registrar-lo en Google My Business!
I recorda, si ets soci de l’Associació de Comerciants Benetússer i precises ajuda en aquest tema, pots contactar-me pels canals habituals i t’ajudaré en tot allò que et faça falta. I si no ets soci ¿a que esperes?
Si t’ha agradat aquesta entrada i la consideres útil fes clic a les estreles i comparteix-la.
Be the first to comment