5 tècniques de fidelitzar al teu client.

Satisfacció dels clients
Satisfacció dels clients
5/5 - (2 votos)

La relació de la teua empresa amb qualsevol client no acaba quan es realitza la compra o s’aconsegueix l’objectiu, sinó que aqueix és el moment en el qual comença una altra etapa, igual o més important que l’anterior: dur a terme tècniques de fidelitzar al teu client.

En aquest article comentarem una sèrie de tècniques de fidelització que podràs aplicar des d’aquest mateix moment per a fer que els teus clients es convertisquen en clients habituals i quan tinguen una necessitat pensen primer en el teu negoci per a satisfer-la.

¿Què és la fidelització de clients?

La fidelització de clients es refereix a les tècniques de Màrqueting que podràs utilitzar per a aconseguir que el teu nou client es convertisca en recurrent i que siga lleial a la teua marca o al teu producte.

Ací entra en joc el Màrqueting Relacional, el màxim exponent de la fidelització dels nostres clients. El Màrqueting Relacional es refereix a totes les tècniques i estratègies que una empresa pot dur a terme per a establir relacions molt més pròximes amb els seus clients.

És a dir, no solament cenyir-nos a la mera transacció, sinó que ens preocupem per conéixer més a qui hi ha a l’altre costat, i més encara quan proliferen les botigues virtuals o “eCommerce”. El que hem de fer és humanitzar el nostre tracte amb el client al màxim.


La fidelització suposa que els teus clients siguen lleials al teu producte o marca


Tècniques de fidelització de clients en el xicotet comerç.

Abans de començar amb les tècniques de fidelització de clients, vull fer una xicoteta anotació:

Cada sector és diferent, i no totes les tècniques funcionaran igual en un negoci que en un altre. Fes-li una ullada a les quals enumerarem i avalua com podries adaptar-les a la teua estratègia per al teu xicotet comerç.

1- Ofereix recompenses per repetició de compra.

És una tècnica de fidelització que premia la repetició en la compra, sobretot en negocis que es dediquen a fer menjar, com a pizzeries, hamburgueseries, etc.

La tècnica d’oferir recompenses per repetició de compra, tal com la usen aquests negocis, suposa donar un full de mà al client en la seua primera compra, i en ell anirem segellant cada vegada que torne a comprar, i havent repetit la seua compra el nombre de vegades que considerem, se li obsequia, bé amb un descompte en la pròxima compra, bé amb el producte gratuït.

Una altra opció és el tindre un programa de punts. És a dir, quantes més compres realitze el client, més punts acumula, i podrà canviar-los per descomptes, productes gratuïts, etc. És una tècnica molt comuna en gasolineres i botigues de roba.

Per tant, una estratègia a tindre en compte per a tot comerç minorista.

2- Descomptes exclusius o rebaixes anticipades per a socis.

Alguna cosa que pot resultar molt interessant per als teus clients és l’opció que es facen una targeta de client, de forma gratuïta o a un preu amb la qual podran accedir a diversos avantatges que altres clients no podran aprofitar sense ella.

Fes ofertes puntuals que estiguen exclusivament dirigides a aquells clients que posseïsquen la targeta, per la qual cosa podràs incentivar que aquestes persones passen pel teu negoci i adquirisquen algun producte.

Una altra opció és la d’avançar l’època de rebaixes solament per a ells, per la qual cosa a l’hora de cobrar les seues compres se li aplicarà el descompte determinat en entregar la seua targeta de soci.

3- Presentació i venda exclusiva de productes.

Si convides als teus clients més habituals a la presentació d’un nou producte que vages a llançar pots fer-los sentir únics.

A més, aprofitant que els estàs convidant per a conéixer el producte abans que es llance al mercat, pots oferir un descompte per compra anticipada.

4- Regals sorpresa.

Per regals sorpresa ens referim a aquells detalls que tens amb els teus clients habituals en alguna època assenyalada.

Enviar una felicitació d’aniversari personalitzada, donar un regal com a tal o un descompte, etc. El que aconseguim d’aquesta forma és crear un vincle més estret amb el nostre client.

5- Sentiment de pertinença a un grup.

No tindre un negoci “online” no significa que no pugues aprofitar les xarxes socials per donar-li un aire diferent.

Aprofita-les per tractar de crear una comunitat al voltant del teu negoci. Promou que els qui visiten la teua botiga ho compartisquen en les seues xarxes socials, pugen fotos, comenten la seua experiència, etc. Fins i tot pots donar un incentiu a manera de descompte per a una següent compra si ho fan.

A més, interactua amb ells, ja que serà la millor forma que us conegueu mútuament.


El que hem de tindre en compte per a fidelitzar clients és el clàssic Principi de Pareto, per la qual, adaptant-la al comerç, el 20% dels nostres clients serà el que ens atorgue el 80% dels nostres ingressos.

Raó de més per a pensar a dur a terme alguna de les tècniques de fidelització de clients com les que hem detallat.

La targeta de fidelització I-Más

Fidelitza al teu client.

Si desprès d’haver llegit aquesta entrada estàs plantejant-te implantar un sistema de fidelització de clients al teu comerç sàpigues que a l’Associació de comerciants Benetússer oferim als nostres socis i als comerços de Benetússer la Targeta de Fidelització I-Más. Seguint l’enllaç anterior podràs obtenir més informació. Però si tens alguna pregunta a fer sobre aquest tema no dubtes en plantejar-la.

Per acabar, recordar-te que si t’ha agradat aquesta entrada faces clic a les estrelles i comparteix-la a les teues xarxes socials.

Vicente Navalón Pardo
Acerca de Vicente Navalón Pardo 749 Articles
Per tradició familiar fuster, per voluntat propia llibrer, per vocació informàtic. Actualment treballe a l'Associació de Comerciants de Benetússer com administratiu e informàtic. Intente tirar una maneta als comerços que tenen interès en digitalizar-se. A més duc un blog dedicat a l'Advaita, no dualitat i temes semblants.

Be the first to comment

Leave a Reply

Tu dirección de correo no será publicada.


*